eindelijk dan kangoeroes! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu eindelijk dan kangoeroes! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu

eindelijk dan kangoeroes!

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Lida & Sietze

07 November 2013 | Australië, Coffs Harbour

3 november
Langs Gold Coast naar het zuiden wordt het weer mooier groen.
Gaan vroeg op camping Pottsville staan, mooie plek aan zee. Gewandeld veel wind, enorme witte stranden. 's Avonds irritante vliegende kevers. 's Nacht zonneluifel eraf door de wind.

4 november
Gesprek met twee oude mensen die een praatje willen maken, ze vinden het koud vandaag.
Het is zowaar niet warm en bewolkt.
Maken een rit door het binnenland naar NP Mt Warning. Subtropisch regenwoud, een heel oude vulkaan en heilige plaats voor Aboriginals. Zij willen liever niet dat de berg beklommen wordt, dus doen we dat niet, het is ook een zware wandeling van 5 uur. Even verderop heerlijke koffie gedronken met homemade taart in Rainforest Café, een alternatieve eetgelegenheid. Daarna komen we in Nimbin, apart plaatsje, een oud hippy oord, alternatieve gemeenschap, roken en verkopen van hasj wordt gedoogd, veel ecologische producten en bedrijven. We rijden door een mooi heuvelachtig landschap met prachtige begroeiing. Toch een stukje Highway 1 om naar NP Bundalung te komen, we willen kamperen op de natuurcamping Woody Head. Bij het inchecken vraagt het meisje:
Holland? Where is that?! En eindelijk dan 3 echte walibi's.
Ongelooflijk veel bordjes wat wel/niet mag.
De campground is een stuk voordeliger: $28, douche 20 c.
Prachtig gelegen camping, ruimte genoeg, schitterend strand. Je mag vuurtje stoken.

5 november
We blijven vandaag hier. Doen boodschappen in Yamba, aardig badplaatsje en de accu is gelijk opgeladen, want op de camping is geen stroom. Blijkt hout te zijn voor vuurtjes, gaan op andere plek staan met eigen vuurplek. Eten van de gril vanavond. Maken een lange strandwandeling. Er staan bordjes: pas op voor slangen, dus ik durf daar dan nier te lopen. Doodmoe dus vroeg naar bed. Doen ze hier allemaal en 's morgens staan ze heel vroeg op.

6 november
We blijven nog een dag het is hier zo mooi. Gaan even naar Iluka, plaatsje aan het eind van de weg. Doen boodschappen voor de bbq. Gaan kijken bij verschillende verlaten stranden allemaal even mooi. Op de camping teruggekomen is het even schrikken: pal naast ons een tent met kinderen en even later komen hun vrienden ook met twee tenten en een heleboel kinderen. Dus we verkassen weer, dat is zo makkelijk met een camper. 's Middags weer lang gewandeld langs het strand. Walibi's lopen nu over de camping. Her is nu aardig druk op de camping. Snappen niet dat er zoveel kinderen zijn want het is geen vakantie. Een vader zei dat je zoveel mogelijk van je kinderen moet genieten als ze klein zijn. Had wel gemeld, dat zijn kinderen niet op school zouden komen. No worries!

7 november
We verlaten deze schitterende plek en gaan via Highway 1 verder naar het zuiden? Komen langs zgn. Historical Towns, stadjes uit begin 1900 met nog de oorspronkelijke gevouwen in het centrum, waaronder veel art deco.
In het verkeer valt op dat vrachtwagens erg hard rijden. Zij rijden ook de meeste dieren dood want ze rijden ook veel 's nachts. Het zijn enorme trucks.
Vrijwel alles is duur hier behalve de benzine, die kost maar €1.10 p/liter.
Rond 3 uur kappen we ermee en gaan naar Big4 Holiday Park Emerald Beach. Weer een schitterend breed strand met vrijwel geen mensen. Er loopt een Coastal Path dat we een eind volgen tot we toch wel erg veel kangoeroes met jongen tegenkomen. Er staan bordjes (het zal niet) dat je voor ze moet oppassen, ze kunnen aanvallen. Dan heb ik het alweer gehad, omkeren en teruglopen!

• 11 November 2013 - 23:30

Daan & Marijke :

Weer onder de indruk van jullie verhalen en foto 's. Eindeloze stranden en mooi weer. In Nederland de eerste nachtvorst dit jaar. Geniet maar van de zon en elkaar.