3600 km gereden: Sydney - Reisverslag uit Macquarie Park, Australië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu 3600 km gereden: Sydney - Reisverslag uit Macquarie Park, Australië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu

3600 km gereden: Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lida & Sietze

12 November 2013 | Australië, Macquarie Park

8 november
Gisteravond zaten we buiten te skypen met Erik en kregen we bezoek van een dier dat we niet kenden. Het bleek een opossum te zijn, die in bomen leeft.
We blijven nog een dag op deze prettige camping en gaan toch een deel van die kustwandeling maken! ondanks de kangoeroes. Gisteravond waren er verschillende op de camping en onze buurman verzekerde ons dat ze echt niet gevaarlijk zijn, behalve als ze in het nauw komen. Vandaag ook weer veel wind, maar wij vinden dat niet erg, aussies wel en we hebben een heel stuk van de kustwandeling gedaan, zo ontzettend mooi zo'n verlaten strand met die wilde zee. En dus kangoeroes, een ervan ging de zee in, met de baby, hadden het zeker warm. Wij hebben het jammer genoeg net niet gezien, maar we hoorde het later van een mevrouw. Verder heerlijke dag, die zomaar voorbij is.

9 november
Eerst even gezwommen in het nog lege zwembad en Marianne gesproken op Skype. Gingen dus laat weg en via Highway 1 weer een stukje verder naar het zuiden. Natuurlijk weer verschillende mooie baaien en stranden. De stadjes zijn vrijwel allemaal onaanzienlijk, alleen de grote shoppingcentra zijn de moeite waard. De kerstversiering is overal al aanwezig. De kerstman ook. Wel gek met deze zomertemperaturen.
Gaan kamperen in Bonnie Hills, weer op een Big4 camping aan zee. Naast ons komt later een Nederlands jong stel staan met een busje van Wicked, grappig beschilderde simpele busjes die meestal door jonge mensen worden gehuurd.
's Avonds begint het te onweren en regenen, maar we zitten lekker onder ons luifeltje. De komende dagen wordt niet veel goeds verwacht: regen, dat hebben we maanden niet gehad!

10 november
Vanmorgen bij het ontbijt uitgebreid op Skype met Els, Erik, Frank en Margriet gesproken. F&M waren het weekend in Kleve. Was reuze leuk elkaar te spreken.
Daardoor wat later dan anders vertrokken. Omdat het niet zulk mooi weer is, gaan we naar het binnenland naar het Hunter wijndistrict en kamperen uiteindelijk op de Big4 camping in Cessnock. Het landschap is mooi, heuvelachtig, bergen in de verte, slingerwegen, maar de dorpen en steden waar we door kwamen waren deprimerend. Wat een saaiheid, wat een lelijkheid. De huizen zijn fantasieloos, vaak verwaarloosd en allerlei rotzooi eromheen. Het is vooral een veeteelt gebied met stevige Angus-koeien.
De camping is weer prima, zoals altijd alles erop en eraan. Het kost een paar centen, maar je krijgt er alles voor, behalve WiFi, dat hebben ze vrijwel nooit. Maar wij hebben ons eigen prepaid internet met WiFi.
Morgen gaan we naar Lindeman's vineyards. De oprichter zei over wijn: The purpose of wine is to bring happiness. Nou dat klinkt als een klok!

11 november
Is hier Rememberance Day, herdenking 1e WO. Maar wij gaan dus op wijntour. Eerst naar Lindeman, waar we verschillende heerlijke, voor ons onbekende wijnen proeven en een witte
Verdelho wijn kopen, voor de laatste avond in Australie. Daarna naar een biologische wijngaard en ook weer proeven, daar kopen we een heerlijke Malbec, weer ergens anders een prijswinnaar: een rosé. Daar moet iets bij genuttigd worden, nou dat treft want er is ook een kaasmakerij waar we heerlijke schimmel- en geitenkaas proeven en kopen. Chocolaatje erbij? Dat kan ook bij de Chocolate Factory, waar we een paar grote bonbonsen kopen. Na deze wijnroute gaan we weer via binnenwegen naar de kust. Het stormt behoorlijk aan zee en gaan deze keer niet pal aan het strand staan vanwege de wind, maar gaan wel een strandwandeling maken en worden overvallen door een hoosbui. Nat komen we bij de bus terug. Wel even wennen om in de bus te moeten zitten, dat hebben we de afgelopen weken niet gedaan.

12 november
Vanochtend een enorm onweer en regen. Wat ziet het er dan allemaal anders uit! We gaan vandaag naar Sydney, het is maar twee uurtjes rijden. Gaandeweg knapt het weer op en komen er stukjes blauwe lucht. We rijden de M1 de snelweg, maar moeten toch zoeken naar een tankstation. Ze hebben borden voor van alles: pas op voor wind, dieren, bochten, wegwerkzaamheden, noem maar op maar tankstations? Uiteindelijk 30 km omgereden voor een tankstation. Gelukkig zat de liquorstore ernaast, konden we een paar gewone wijntjes halen, want die van gisteren bewaren we voor "speciale gelegenheden". Camping Cove Lane ligt in een nationaal park in Sydney, erg mooi en heel groot. Hier vandaan kun je makkelijk met de metro de stad in. We blijven hier 3 nachten, zodat we 2 hele dagen hebben om Sydney te bekijken. Vanmiddag gewandeld in het park, een groene wildernis, we zagen witte kaketoes, felgekleurde papegaaitjes en leguanen. Het wordt hier 's avonds fris en blijven niet buiten zitten.

• 12 November 2013 - 12:49

Cora:

Zo, ik ben weer helemaal op de hoogte van jullie laatste ervaringen in Australie.......Volgens mij is het alleen maar leuk,leuk, en nog eens leuk. En ja hoor, julie hebben eindelijk ook eens regen.... hebben we hier in Niederland in ieder geval genoeg van (hahaha). Hoe moeten jullie in vredesnaam al die ervaringen verwerken? Jullie hebben al zo veel gezien en gaan ook nog zo veel zien. Maar goed dat er een hele uitgebreid reisverslag is, zodat je niets van je ervaringen kunt vergeten.

Ga lekker verder met genieten in Australie. Ik geniet vanuit Nederland met jullie mee.