Australië - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu

Australië

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Lida & Sietze

17 Oktober 2013 | Australië, Innisfail

11oktober
Cairns
De hele reis naar Australië verliep prima en om 15.15 uur landden we in Cairns. Niet zo’n grote luchthaven. We werden opgehaald door iemand van Crystal Garden Hotel, waar we een kamer hadden geboekt. Chinese eigenaar overigens, aardige mensen. De middag besteed om uit te rusten, zwemmen en happy hour.

12 oktober
Cairns-Port Douglas
Vanochtend onze camper opgehaald. Altijd een hele toestand. Besloten er nog een GPS, wegenatlas en zonneluifel bij te huren, plus de verlengingsdagen dus al met al weer een hele hoop geld.
En toen op weg, meteen links rijden, altijd weer even wennen. We gaan op aanraden van Jaana, de Finse medewerkster van Britz, naar het noorden. We willen het vandaag rustig aan doen, want we zijn nog steeds moe van de vliegreis hierheen. We moeten natuurlijk ook een bende boodschappen doen en de bus inrichten. Dat laatste valt niet mee, want onze roltassen passen er eigenlijk niet goed in. Dan maar flink proppen. We hebben ook te weinig kastruimte, onze VW was net zo groot maar veel beter ingedeeld. Maar ja, we zullen het ermee moeten doen tot 31 december.
Bij supermarkt Coles een enorme kar boodschappen gehaald en bij een telefoonwinkel een dongel met wifi, geschikt voor heel Australië, want we willen wel graag internet hebben onderweg.
In de supermarkt kun je geen wijn en bier krijgen?! Daarvoor moet je naar een liquorstore of bottleshop, beetje omslachtig, maar wij zijn Zweden gewend. De wijn is duurder dan we dachten, sowieso is Australië niet goedkoop.
De rit naar Port Douglas gaat grotendeels langs zee, schitterende baaien, witte stranden, mooie begroeiing. De camping valt wat tegen, kleine kampeerplekken, verdroogd gras, grote caravans en campers. Wel dicht bij de zee en ik ben meteen gaan zwemmen, het water is gewoon lauw.

13 oktober
Port Douglas-Cape Tribulation
Het was niet zo ver erheen. Hele mooie rit door prachtige tropische regenwouden. Overal bordjes Pas op voor krokedillen, cassawaries (soort struisvogel) en kangeroes. We moesten met een pont de Daintree rivier over om naar Cape Tribulation te komen. En voortdurend langs die mooie kust met dat turqouise water: The Great Barrier Reef. Je kunt vanaf de weg de koraalriffen zien liggen.
We gaan kamperen op Cape Tribulation Camping, in het regenwoud en aan zee. Een mooie natuurcamping.
Nadeel van het regenwoud is dat het erg warm en erg vochtig is. Plus vervelende steekbeesten. Van de leguanen, papegaaien en andere mooie vogels hebben we geen last.
Bbq-en is ten strengste verboden, maar er zijn gasbarbeques bij de keuken, die je kunt gebruiken, allemaal prima geregeld.

14 oktober
Cape Tribulation
Na een slechte nacht; het was zo vreselijk warm, besluiten we een dagje te blijven. Misschien snorkelen, strandwandeling maken? We begonnen met dat laatste: twee uur schaars gekleed gewandeld naar een andere baai en niet ingesmeerd! Hoe kun je zo stom zijn; we waren allebei zo vreselijk verbrand en Sietze’s hoofd was zowat paars, want hij was zijn pet vergeten. Rest van de middag in de schaduw/wind proberen wat verkoeling te vinden. Gelukkig was het die nacht minder warm door de zeewind. Australiërs hebben allemaal airco in hun camper of caravan.

15 oktober
Cape Tribulation-Bramston Beach
We moesten dezelfde weg terugrijden tot aan Cairns. Dat was geen straf, want het is een mooie kustweg. Onderweg boodschappen gedaan en nog even bij Britz langs gereden om een kapotte stoel te ruilen. We zijn niet echt tevreden met Britz, maar dat konden we weten van de reviews. Onze bus heeft er 140.000 km op zitten en dan heb je de nodige gebruikssporen, slordige reparaties. Maar Britz was al zo duur; de andere verhuurders nog duurder.
Maar dat mag de pret niet drukken. Komt nog bij dat we op de camping altijd buiten leven, want het is erg warm. Zo rond de 30 graden en ’s nachts koelt het maar weinig af. Tot aan Brisbane zal het zo blijven: Queensland Sunshine State is tropisch, naar het zuiden wordt het subtropisch.
Bramston Beach is een slaperig plaatsje aan een baai met wilde golven. We staan op een eenvoudige camping direkt aan zee. Het waait heerlijk. Je hebt gauw contact met Aussies, vriendelijke, joviale mensen. Wel erg wennen aan hun Engels.

16 oktober
Bramston Beach-Kurrimine Beach
We hadden hier wel willen blijven, maar we hebben geen eten meer, dus gaan we toch maar. We willen ook onze mail weleens lezen, want in al deze afgelegen beaches is geen telefoonbereik en ook geen internet. We hebben onze dongel-wifi nog niet kunnen gebruiken.
We gaan dus even bij McDonald’s langs want daar is gratis wifi. Een bende mails waaronder een mail van Crystal Garden Hotel (waar we de eerste nacht hadden geslapen) dat ze ons het diner en de drankjes vergeten waren in rekening te brengen. Zijn we dus meteen naar de bank gegaan in Innisfail om het alsnog te betalen. De plaatsen zijn niet veel aan: rechte brede straten, veel auto’s, saai, ongezellig.
Na de benodigde boodschappen, rijden we naar Kurrimine Beach, ook weer een suf plaatsje aan zee. We vinden een schaduwplek dicht aan het strand op King Reef Camping. Er staat een heerlijke zeewind, maar we kunnen nog niet naar het strand, want onze verbrandingen zijn nog niet over! Internet-dongel geïnstalleerd en werkt prima. 's Avonds begint het te regenen maar wij zitten lekker onder ons luifeltje met een heerlijk wit wijntje. Het koelt nauwelijks af. Laat in de avond met Erik geskyped.

17 oktober
Kunnimine Beach
We blijven vandaag. Het is hier zo mooi en rustig. Maken een strandwandeling, niet te lang want het is al gauw te heet. Een heerlijke relaxdag. Beetje zwemmen, mailtjes, blog bijwerken, kleren wassen. Zo''n dag is zo om.

• 17 Oktober 2013 - 19:20

Daan En Marijke:

Het heeft even geduurd , maar we hebben een passende reactie richting China. Uit solidariteit eten we 1 maand geen Chinees meer. Dat zal ze zeer doen :-). Wat een mooie foto' s uit Australië. We blijven jullie verhalen met veel plezier lezen. En reizen met en door jullie belevenissen mee door dat prachtige land. Liefs, Daan & Marijke

• 19 Oktober 2013 - 18:42

Els:

Hoi. hoi,
    Ja, zoals wij ook al zeiden, voorlopig geen chinees eten meer op tafel.
    Het ziet er in Australie wel heel anders uit dan in India, Nepal, Tibet en China.
    Even geen tempels en boedistische kloosters meer, die hebben ze niet in Australie.
    Maar als het mee zit een krokodil of een kangaroe.
    Goede reis en veel plezier!!!
    Liefs, Erik en Els

• 21 Oktober 2013 - 16:58

Els:

Wat gewelidig allemaal!
    lijkt me heerlijk de temparatuur, de foto's zijn prachtig! geniet maar lekker, liefs ons x

• 22 Oktober 2013 - 10:57

Margriet:

Leuke verslagen weer, inderdaad een totaal ander beeld dan Azië. Mooie foto's.
    Wordt de verbrande huid al beter? Dat zal wel gaan vervellen.
    We wensen jullie veel plezier daar, geniet van de mooie natuur!