Rivièra - Reisverslag uit Ceriale, Italië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu Rivièra - Reisverslag uit Ceriale, Italië van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu

Rivièra

Blijf op de hoogte en volg Lida & Sietze

01 Januari 1970 | Italië, Ceriale

Op 5 juni, een warme dag, gingen we met de ferry van Bastia naar Livorno. Heerlijk in de schaduw op het zonnedek gezeten tijdens de 4 uur durende overtocht. Bij Livorno vonden we een leuke camping/Agriturismo gelegen aan een meertje.

De dagen erna ging onze reis door de Apenijnen, een minder toeristisch gedeelte van Toscane. Eindeloze, steile slingerweggetjes, leuke dorpjes. Een paar dagen gekampeerd op Camping Le Fonti, op 1000 m hoogte. Prachtig plekje met uitzicht.
Van wandelen is niet veel terecht gekomen; het is erg steil en erg warm, boven de 30 graden. Het is bij een wandeling naar het dorp gebleven, waar een pinkstermarkt waard gehouden.

Na een paar dagen in de bergen, reden we weer naar de kust en volgden de Via Aurelia, de kustweg, die door alle dorpen en plaatsen langs de kust voert. We hadden een kampeerplaatsen gereserveerd op de camping Maremonti bij Sestri Levante en dat bleek ook nodig: bomvolle camping. Dat was wel even wennen, maar wij kregen een mooie, ruime schaduwplek en zijn ook hier een paar dagen gebleven. Om de stad te bekijken en een boottocht te maken naar Portofino. Heerlijk was dat, met die hitte op zee en uitkijken op al die mooie kustplaatsen.De boot doet verschillende plaatsen aan en ook een kleine baai met een klooster. Heel idyllisch ware het niet dat er honderden mensen op het piepkleine strandje lagen. Rond 4 uur varen we de haven van Portovino binnen, mooi plaatsje. Veel grote schepen van miljonairs en voornamelijk exclusieve, dure mode en juwelierswinkels. Berlusconi komt hier vaak, vertelde men. Wij kochten alleen een ijsje.
Terug op de camping heerlijk afkoelen in het zwembad.

Na Sestri Levanti gaan we verder over de Via Aurelia, schitterende route langs zee omzoomd met prachtige oleanders en bougainville in allerlei kleuren. Mooie stijlvolle villa's.
Het is langs de kust megadruk, de schoolvakantie is begonnen, overal jongeren met scooters, de stranden vol en geen parkeerplaats te vinden, zeker niet voor een camper.
We kamperen op een Nederlandse camping bij Albenga, Bella Vista. Ligt niet aan zee maar rustig een paar kilometer het binnenland in.
's Avonds met mijn tante Ina gebeld en afgesproken voor morgen. We hebben haar sinds 2008 niet meer gezien.

13 juni
Vanmorgen kwamen Ina en Mario koffie al vroeg koffie drinken. Een gezellig weerzien. Zondag gaan we bij ze eten en mogen pas daarna weg. We blijven hier dus nog een paar dagen. Erg warm, maar gelukkig een prachtig groot zwembad!

• 13 Juni 2014 - 23:27

Cathy:

Lida & Sietze,
    Wat ziet dit er allemaal weer prachtig uit, heerlijk hoor om daar te zijn! Geniet nog maar even lekker!!!
    Liefs Cathy & Peter

• 14 Juni 2014 - 23:40

Daan Matthijsse:

Wat een heerlijk zwembad en dan ook nog de ' Italiaanse ' sfeer zoals jullie die omschrijven.
    We krijgen onmiddellijk zin in een pizza :-).
    Groeten uit het , je gelooft het niet , warme Schotland.
    Daan & Marijke