China - Reisverslag uit Peking, China van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Peking, China van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Lida & Sietze

05 Oktober 2013 | China, Peking

5 oktober
Beijing
We moesten heel vroeg op omdat we om 6.15 uur vanaf het Youth Hostel om de hoek vertrokken voor een excursie naar de Chinese Muur bij Jinshanling, 150 km van Beijing. We hadden deze plaats gekozen, omdat die minder druk is als de voor de hand liggende plaats dichterbij. Maar wel 3 uur rijden erheen. Om 11 uur waren we er en het was toch al heel erg druk. We konden met een kabelbaan naar boven en dan een stuk de Muur over lopen en terug naar beneden lopen of weer met de kabelbaan. Het was vandaag bewolkt en zelfs heiig, dus geen weer voor mooie foto’s en ook geen mooie uitzichten. Toch konden we wel goed zien hoe immens lang die Muur is, ruim 6000 km, 2000 jaar geleden gebouwd als verdediging tegen de Mongolen. We hebben een behoorlijk eind over de Muur gelopen, geklommen en gedaald. Het was broeierig warm en heel druk. Hele kuddes Chinezen, die veel lawaai maakten, waren er ook. We konden het pad naar beneden niet vinden, dus hebben we de kabelbaan weer genomen. Er was een matige lunch inclusief en om 2 uur gingen we alweer terug naar Beijing, waar we natuurlijk in de spits aankwamen. De gids gaf ons de keus om het laatste stuk met de metro naar ons hotel terug te gaan, dat ging inderdaad veel sneller.
Even relaxen in onze fijne hotelkamer en daarna heerlijk Vietnamees gegeten, weer even wat anders.

• 06 Oktober 2013 - 00:37

Els:

Hoi Sietze en Lida,

Inposant, die foto's. Ondanks de nevel krijg je toch een aardig beeld van de Muur.
    We hopen dat maandag het gedoe met het visum in orde komt.
    We zullen voor jullie duimen.
    Liefs, Erik en Els