laatste verslag - Reisverslag uit Wipstrik, Nederland van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu laatste verslag - Reisverslag uit Wipstrik, Nederland van Lida & Sietze - WaarBenJij.nu

laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Lida & Sietze

03 Juli 2014 | Nederland, Wipstrik

25 juni
Gezellige dag samen met Els en Erik gehad. Gewandeld, terrasje gepakt en heerlijk geborreld en gegeten op onze kampeerplek. Het was een heerlijke zonnige dag.

26 juni
Vanochtend zijn Els en Erik vertrokken richting Triest en daarna naar huis. Wij zijn op een andere, zonniger plek gaan staan, waar we bovendien WiFi-ontvangst hebben. Nadat we boodschappen hadden gedaan in Chateau-Chinon, zijn we rond het Lac des Settons gaan fietsen. Wel even wennen, heuveltje op, heuveltje af en we hebben de laatste tijd vrijwel niet gefietst.
Rest van de dag genoten van de zon, heerlijke temperatuur van 20-25 graden.
's Avonds wandeling gemaakt langs het meer. Leuke plek hier.

27 juni
Laat opgestaan, alles doen we op zijn 11-30st. De camping loopt zowat leeg, iedereen vertrekt vanwege de slechte weersvoorspelling. Vandaag is best nog een lekkere dag, half bewolkt. We gaan wandelen in plaats van fietsen. Heerlijke laatste relaxte vakantiedag want morgen en overmorgen staat in het teken van "naar huis rijden", in totaal 750 km in twee dagen, dat doen wij normaal gesproken niet.

28 juni
Jammer om hier weg te gaan, het is zo'n fijne camping en zo'n mooie omgeving. Hier komen we zeker terug. We rijden via binnenwegen richting Dijon om daar de snelweg te nemen. Mooie route door de Morvan, leuke dorpjes. We pauzeren in een plaatsje langs een kanaal, nog alles rustig. Onze TomTom leidt ons dwars door Dijon, op zich ook wel weer leuk. En dan de snelweg op, dat is even wennen na weken binnenwegen rijden. Het is behoorlijk druk en op de parkeerplaatsen is het bomvol als we daar willen gaan lunchen. Het vakantieseizoen is dus echt begonnen! Later begint het ook nog te gieten en beginnen er files te ontstaan. We gaan even voor de stad Luxemburg de weg af en rijden naar camping Bon Accueil in Alzingen. De camping is vol, nadat wij hebben ingecheckt. Overigens prima camping als je de stad Luxemburg wilt bezoeken want de bus stopt voor de deur. Maar dat gaan wij niet doen deze keer.

29 juni
We rijden het eerste stuk niet via de snelweg naar de secundaire weg naar St.Vith. Mooi maar druk vanwege omleidingen. Daarna rijden we -voor het eerst in deze vakantie- om beurten naar Nijmegen. Ik rij weinig in deze bus, maar moet het echt meer gaan doen.
Begin van de middag zijn we bij Erik en hebben we alle tijd om bij te kletsen. We gaan samen met Senne, eten heerlijk bij een Indonesisch eethuisje in de stad. Terwijl we zitten te eten, wordt Nederland-Mexico gespeeld, maar daar geven wij alle vier niets om. Pas als we koffiedrinken in het park, horen we de hele stad 2x juichen.
En dan naar Zwolle. Wat is het mooi thuiskomen in de Binnengasthuisstraat. Het park ligt er prachtig bij. Geen vlaggetjes in onze straat.
Het even wennen om weer thuis te zijn na twee maanden zwerven, maar ook in Overijssel moeten we nog een hoop bekijken en fietstochten maken. Dat is de planning voor juli en augustus.